Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på att flytta ner hemstudion till ett rum i källaren och fixa i ordning där. Enda nackdelen är att det är typ 1,82 till taket och jag är 1.79. funderar på hur det är med sånginspelning när det är så lågt? är det negativt? Kan ju givetvis dämpa lite i taket om det behövs

Annons
Postat

Tyvärr så är det ingen "höjdare" eftersom du kommer få problem med tidiga reflexer från taket. Jag är rädd för att du behöver död-dämpa med minst 50 mm och sitta ned i fall du vill ha det någorlunda. Testa!

Postat

Tyvärr så är det ingen "höjdare" eftersom du kommer få problem med tidiga reflexer från taket. Jag är rädd för att du behöver död-dämpa med minst 50 mm och sitta ned i fall du vill ha det någorlunda. Testa!

Så var är smärtgränsen menar du på`?....är det 40 mm dämpning vid 1.90? är bara jäkligt nyfiken från var du får dessa "fakta" ifrån....

Postat

Så var är smärtgränsen menar du på`?....är det 40 mm dämpning vid 1.90? är bara jäkligt nyfiken från var du får dessa "fakta" ifrån....

En bra 50 mm absorbent absorberar fullt ned till ca 500 Hz för att sedan vika av till ca 0.3 vid 125 Hz. Med andra ord så jobbar den helt ok inom området för sång och tal. Absorberas inte reflexen från taket (som i detta fall) så blir det rätt stora problem med kamfilter, dvs. ljudreflexerna interfererar med direktljudet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.