Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilken sub passar till mina adam a5x?

jag har senaste tiden saknat lite skön bas när jag lyssnar på musik, men tyvärr har jag itne råd med adams subwoofers, förutom subF kanske?.

Har någon bra tips?

Annons
Postat

Nej - hifi-subar blir det problem med eftersom de bara har en ingång och inget delningsfilter. Du behöver en sub som innehåller elektroniskt delningsfilter, så att suben behåller lägsta basen och skickar vidare resten till monitorerna. Du kopplar alltså ljudkortet till subens ingångar och från subens utgångar vidare till monitorerna.

Sub 7, Sub 8 eller Sub F borde funka fint. Jag har däremot inte lyssnat på Sub F själv, så jag vet inte hur stor skillnad det är mellan den och de andra...

Postat

OK, ja jag tänkte väl att något var fel när det bara fanns ett ingånspar på suben. Får leta vidare, sub F är nog tyvärr lite för dyr för mig i dagsläget och räcker det verkligen med 8" frågar jag mig själv hela tiden? rummet är 20kvm men ska snart flytta så det kanske är värt att leta efter 10" åtminstånde?

Postat (redigerat)

ADAM har en lista som ger en grov uppskattning av vad som kan behövas:

http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/faq#696

Sedan beror det förstås också på rummet om du har någon glädje av att förstärka de lägre frekvenserna, eller om det skadar mer än det hjälper (vilket lätt kan hända i ett obehandlat rum)...

Redigerat av Claes
Postat (redigerat)

Med tanke på att det är ett par Adam med 5" som som största högtalarelement skulle jag kunna tänka mig att denna skulle vara något http://www.thomann.de/se/samson_rubicon_r10s.htm Och som Claes säger.. Den har inbyggt delningsfilter och balanserade utgångar till dina monitorer...

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.