Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag hade jag tänkt mig att köpa en Line x3 live till att ha både i replokalen, studion och live.

har hört att den ska vara jävligt bra i studio då man ska kunna spela in det mesta med den.

någon som har någon vidare erfarenhet angående denna?

Någon som har spelat in via den?

Hur blir ljudet då?

mvh MORUM

Annons
Postat (redigerat)

Om det är Line6 x3 live du menar så verkar den vara kompetent (Jag har en kompis som kör denna både till inspelning och live, se länk nedan där vissa spår kör X3 och vissa den något äldre multipedalen). Line6 har dock en nyare serie. Någon recension kritiserade nåt med delaysvansar som inte fanns när man byter ljud eller nåt liknande på den nya serien. Jag föredrar dock enklare/direkta pedaler (och har en Blackstar HT Dual).

http://www.detrop.net/music.asp

Redigerat av Erik dP
Postat

ja det är den jag menar =)

jag komer få testa den ikväll hehehe men ville bara veta vad folk tyckte om den personligen.

Postat (redigerat)

Om du köper den så MÅSTE du nästan köpa en Line6-Variax oxå. Du kan då styra gitarrens ljud med fotpedalerna (i alla fall vad jag läst) och programmera om gitarren (träslag, mickar, mm. Göra om gitarren ljudmässigt till en bas.)

Utav en händelse har jag en Variax till salu. :-) (Du kan t o m få välja färg då jag har några stycken.)

Redigerat av Erik dP

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.