Rehab Postat 21 mars 2013 Postat 21 mars 2013 Vad är Line in på ett ljudkort? Vad använder man det till exakt?
Claes Holmerup Postat 21 mars 2013 Postat 21 mars 2013 För att koppla in linesignaler, som t ex extern micpreamp, mixer och liknande...
Rehab Postat 21 mars 2013 Trådstartare Postat 21 mars 2013 Hur exakt kopplar jag in mixern? Har en Behringer Eurorack UB1202 liggandes
Claes Holmerup Postat 21 mars 2013 Postat 21 mars 2013 Från ett par line out (t ex main out, aux out etc) till line in på ljudkortet. Exakt hur du kopplar beror på hur du vill att det ska funka (och på vilka möjligheter som finns i mixern)...
Rehab Postat 22 mars 2013 Trådstartare Postat 22 mars 2013 Från ett par line out (t ex main out, aux out etc) till line in på ljudkortet. Exakt hur du kopplar beror på hur du vill att det ska funka (och på vilka möjligheter som finns i mixern)... Det finns Main out & Control room out, vad borde dessa göra?
spass Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 (redigerat) Det finns Main out & Control room out, vad borde dessa göra? samma sak men om du har medhörning kopplat till tape in så vill du inte spela in detta tillbaka till datorn så då kan du välja vad tape in ska gå till samma sak med fx om du kopplar in en effekt som du vill använda vid medhörning men inte spela in Redigerat 22 mars 2013 av spass
Rehab Postat 22 mars 2013 Trådstartare Postat 22 mars 2013 Detta blev komplicerat, lite of topic men är det någon som vill köpa mitt Behringer Eurorack UB1202 mixerbord?
CHAE Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 Detta blev komplicerat, lite of topic men är det någon som vill köpa mitt Behringer Eurorack UB1202 mixerbord? Släng upp det på Säljes och/eller på vend 🙂
spass Postat 22 mars 2013 Postat 22 mars 2013 Detta blev komplicerat vad förstår du inte? du kan även koppla direkt från tape ut till ditt ljudkort
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.