Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har skrivit en låt som kommer ges ut i några länder i södra europa. behöver jag ett förlag? allt är redan fixat, och jag har redan gjort allt mitt jobb, dvs skriva låten och pitcha den till artisten...

Har ett avtal framför mig, från en snubbe i italien som vill ha vissa rättigheter i de länder det handlar om, då han fixar distribution osv.

grejen är att jag inte har något förlag, och vill helst inte ge bort 33% bara för lite avtalsskrivande. Är det bara att signa skiten så får han ta den del han vill ha för att langa ut det i dom länderna? Stim collectar väl?

hade jag haft ett förlag, hade hans bolag behövt göra en subdeal med mitt förlag, gällande de territorier som diskuteras, eller hur?

men i och med att jag inte har något förlag, så gör han en subdeal med mig direkt då istället eller?

blir liksom lite snurrig vad gäller hurvida förlag verkligen behövs i sådana här fall? Jag vet ju vad ett förlag kan göra i normala fall, men när låten redan är pitchad och så....?!?!?

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.