D Vibe Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Hultsfredsfestivalen flyttar i sommar till Sigtuna men behĂ„ller namnet. đź
JohnRick Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Hörde att de skulle förlÀgga Roskildefestivalen till Sjöbo...
CHAE Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 (redigerat) Hörde att de skulle förlĂ€gga Roskildefestivalen till Sjöbo... ...och att Stockholm Water Festival ska Ă„teruppstĂ„ i Gobi-öknen đź Redigerat 20 mars 2013 av CHAE 2
CHAE Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Hultsfredsfestivalen flyttar i sommar till Sigtuna men behĂ„ller namnet. đź Givetvis mĂ„ste vi rĂ€kna med att det hela Ă€r en PR-kupp för Riesen-choklad đđ
BluesBoy Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 (redigerat) Sigtuna? Hmm...det Ă€r ju Ă„t andra hĂ„llet..... DĂ„ fĂ„r man hĂ„lla sig undan i sommar dĂ„. đ Edit: stavning Redigerat 20 mars 2013 av BluesBoy
D Vibe Postat 20 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2013 ...och sĂ„ en kĂ€lla och en till pĂ„ det đ Tack! Skulle precis gĂ„ och jobba efter lunchrasten, sĂ„ jag hann inte slĂ€nga med nĂ„gra kĂ€llor đ. Hörde om det sjĂ€lv pĂ„ radion..
steelyfan Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Det va som fa....... Mina gamla hemtrakter minsann. Stoxa som omrÄdet heter Àr runt Skepptuna golfklubb och inhyser en vÀldigt vacker mÀlardals miljö. Ett och annat flygplan kan störa lite om dom anvÀnder fel start- / stoppbana pÄ arlanda.
DMM Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 (redigerat) Sigtuna? Hmm...det Ă€r ju Ă„t andra hĂ„llet..... DĂ„ fĂ„r man hĂ„lla sig undan i sommar dĂ„. đ Edit: stavning HĂ„lla sig undan? nĂ€nĂ€, nu blir det party i kommunen đ Redigerat 20 mars 2013 av DMM
Umemagnus Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 Hehe, ja, blir inte all dumt med en sĂ„n festival "runt hörnet" đ
BluesBoy Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Han behöver inte rotera sĂ„ mycket, eftersom festivalen inte Ă€r i nĂ€rheten av Sigtuna. đ
pikzel Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Jag tycker det Àr lysande. Om smÄlÀnningarna inte har rÄd att deltaga pÄ festival, fÄr vÀl festivalen flytta dit pengarna finns.
SadamJR Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Jag tycker det Àr lysande. Om smÄlÀnningarna inte har rÄd att deltaga pÄ festival, fÄr vÀl festivalen flytta dit pengarna finns. Intressant att du tycker att det Àr lÀmpligt att ta till sÄna brösttoner nÀr man i praktiken stjÀl nÄgot som har byggts upp under Ärtionden. Starta er egen festival. Hultsfredsfestivalen i Sigtuna, vilket jÀvla skÀmt.
pikzel Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Intressant att du tycker att det Àr lÀmpligt att ta till sÄna brösttoner nÀr man i praktiken stjÀl nÄgot som har byggts upp under Ärtionden. Starta er egen festival. Hultsfredsfestivalen i Sigtuna, vilket jÀvla skÀmt. Vad Àr det man stjÀl, en förlustaffÀr?
SadamJR Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Vad Àr det man stjÀl, en förlustaffÀr? Man stjÀl namnet och varumÀrket.
pikzel Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Man stjÀl namnet och varumÀrket. NÀ, vÀnta lite nu. Du menar att företaget som har köpt varumÀrket stjÀl det av sig sjÀlva för att man relokerar?
SadamJR Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 NÀ, vÀnta lite nu. Du menar att företaget som har köpt varumÀrket stjÀl det av sig sjÀlva för att man relokerar? Företag hit och företag dit. De kan göra va fan de vill, men att döpa en ny festival i Sigtuna för Hultsfredsfestivalen Àr ett lÄgvattenmÀrke.
BluesBoy Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 (redigerat) Jag Ă€r vĂ€l pĂ„ sĂ€tt och vis beredd att hĂ„lla med allas vĂ„r smiley hĂ€r; kĂ€nns ju lite galet om den fortfarande skall heta Hultsfredsfestivalen........ Men för att kontra, sĂ„ hade Sigtuna en egen festival förut; Vedstockfestivalen. Den var mycket populĂ€r ett kort tag. Fanns till och med 2 scener. Bara det! đ Edit: stavning Edit 2: För övrigt Ă€r det galet (fel alltsĂ„, geografiskt) att sĂ€ga att den Ă€r förlagd till Sigtuna. Det Ă€r den inte.......dĂ€remot Sigtuna Kommun. Stor skillnad. Redigerat 28 mars 2013 av BluesBoy
pikzel Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Företag hit och företag dit. De kan göra va fan de vill, men att döpa en ny festival i Sigtuna för Hultsfredsfestivalen Àr ett lÄgvattenmÀrke. Det Àr vÀl ett bra namn de har köpt. Hultsfredsfestivalen Stockholm, som ju den flyttade festivalen heter, Àr det vÀl inga fel pÄ.
Umemagnus Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 JasĂ„, du hĂ„ller till "i krokarna"? đ Japp, eller... 5 minuters promenad frĂ„n Sigtuna centrum... BrĂ€nnbo...
sadomachine (oregistrerad) Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 RÀtt fÄnigt att behÄlla namnet, men dom betalade vÀl rÀtt mycket för det sÄ det kan man pÄ sÀtt och vis förstÄ. Jag gillar ÀndÄ inte den musikaliska inriktningen som Hultsfred har fÄtt sen tyskarna tog över sÄ jag bryr mej inte sÄ vÀrst mycket. Jag har varit pÄ Hultan 13 Är men nu Äker jag heldre pÄ Metaltown.
BluesBoy Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Japp, eller... 5 minuters promenad frĂ„n Sigtuna centrum... BrĂ€nnbo... Kul. DĂ„ Ă€r det vĂ€l bara en 5-10 minuters bilvĂ€g frĂ„n mig dĂ„; MĂ€rsta. đ
hwasser Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Coolt, nÀstan runt hörnet frÄn sollentuna. Norrort tar över!
Ÿoffe Postat 2 april 2013 Postat 2 april 2013 Hultfredsfestivalen gör en Umemagnus. Inte fan bytte han namn till BrÀnnbomagnus nÀr han lÀmnade Ume. Hade han gjort det hade ingen fattat att det var Umemagnus. Det Àr vÀl samma med festivaler, hade de döpt den till Sigtunakommunfestivalen hade ganska fÄ brytt sig, men genom att behÄlla det gamla namnet sÄ fattar folk att det Àr samma gamla Hultfredsfestival, fast i Sigtuna kommun...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.