Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hultsfredsfestivalen flyttar i sommar till Sigtuna men behĂ„ller namnet. 😼

Annons
Postat (redigerat)

Hörde att de skulle förlÀgga Roskildefestivalen till Sjöbo...

...och att Stockholm Water Festival ska Ă„teruppstĂ„ i Gobi-öknen 😼

Redigerat av CHAE
  • Gilla 2
Postat

Hultsfredsfestivalen flyttar i sommar till Sigtuna men behĂ„ller namnet. 😼

Givetvis mĂ„ste vi rĂ€kna med att det hela Ă€r en PR-kupp för Riesen-choklad 😑😛

Postat (redigerat)

Sigtuna? Hmm...det Àr ju Ät andra hÄllet.....

DĂ„ fĂ„r man hĂ„lla sig undan i sommar dĂ„. 😛

Edit: stavning

Redigerat av BluesBoy
Postat

...och sĂ„ en kĂ€lla och en till pĂ„ det 😑

Tack!

Skulle precis gĂ„ och jobba efter lunchrasten, sĂ„ jag hann inte slĂ€nga med nĂ„gra kĂ€llor 🙂. Hörde om det sjĂ€lv pĂ„ radion..

Postat

Det va som fa.......

Mina gamla hemtrakter minsann.

Stoxa som omrÄdet heter Àr runt Skepptuna golfklubb och inhyser en vÀldigt vacker mÀlardals miljö.

Ett och annat flygplan kan störa lite om dom anvÀnder fel start- / stoppbana pÄ arlanda.

Postat (redigerat)

Sigtuna? Hmm...det Àr ju Ät andra hÄllet.....

DĂ„ fĂ„r man hĂ„lla sig undan i sommar dĂ„. 😛

HĂ„lla sig undan?

nĂ€nĂ€, nu blir det party i kommunen 🙂

Redigerat av DMM
Postat

Han behöver inte rotera sĂ„ mycket, eftersom festivalen inte Ă€r i nĂ€rheten av Sigtuna. 😉

Postat

Jag tycker det Àr lysande. Om smÄlÀnningarna inte har rÄd att deltaga pÄ festival, fÄr vÀl festivalen flytta dit pengarna finns.

Postat

Jag tycker det Àr lysande. Om smÄlÀnningarna inte har rÄd att deltaga pÄ festival, fÄr vÀl festivalen flytta dit pengarna finns.

Intressant att du tycker att det Àr lÀmpligt att ta till sÄna brösttoner nÀr man i praktiken stjÀl nÄgot som har byggts upp under Ärtionden. Starta er egen festival. Hultsfredsfestivalen i Sigtuna, vilket jÀvla skÀmt.

Postat

Intressant att du tycker att det Àr lÀmpligt att ta till sÄna brösttoner nÀr man i praktiken stjÀl nÄgot som har byggts upp under Ärtionden. Starta er egen festival. Hultsfredsfestivalen i Sigtuna, vilket jÀvla skÀmt.

Vad Àr det man stjÀl, en förlustaffÀr?

Postat

Man stjÀl namnet och varumÀrket.

NÀ, vÀnta lite nu. Du menar att företaget som har köpt varumÀrket stjÀl det av sig sjÀlva för att man relokerar?

Postat

NÀ, vÀnta lite nu. Du menar att företaget som har köpt varumÀrket stjÀl det av sig sjÀlva för att man relokerar?

Företag hit och företag dit. De kan göra va fan de vill, men att döpa en ny festival i Sigtuna för Hultsfredsfestivalen Àr ett lÄgvattenmÀrke.

Postat (redigerat)

Jag Àr vÀl pÄ sÀtt och vis beredd att hÄlla med allas vÄr smiley hÀr; kÀnns ju lite galet om den fortfarande skall heta Hultsfredsfestivalen........

Men för att kontra, sĂ„ hade Sigtuna en egen festival förut; Vedstockfestivalen. Den var mycket populĂ€r ett kort tag. Fanns till och med 2 scener. Bara det! 😉

Edit 2: För övrigt Àr det galet (fel alltsÄ, geografiskt) att sÀga att den Àr förlagd till Sigtuna. Det Àr den inte.......dÀremot Sigtuna Kommun. Stor skillnad.

Redigerat av BluesBoy
Postat

Företag hit och företag dit. De kan göra va fan de vill, men att döpa en ny festival i Sigtuna för Hultsfredsfestivalen Àr ett lÄgvattenmÀrke.

Det Àr vÀl ett bra namn de har köpt. Hultsfredsfestivalen Stockholm, som ju den flyttade festivalen heter, Àr det vÀl inga fel pÄ.

Postat

JasĂ„, du hĂ„ller till "i krokarna"? 😉

Japp, eller... 5 minuters promenad frÄn Sigtuna centrum... BrÀnnbo...

sadomachine (oregistrerad)
Postat

RÀtt fÄnigt att behÄlla namnet, men dom betalade vÀl rÀtt mycket för det sÄ det kan man pÄ sÀtt och vis förstÄ. Jag gillar ÀndÄ inte den musikaliska inriktningen som Hultsfred har fÄtt sen tyskarna tog över sÄ jag bryr mej inte sÄ vÀrst mycket. Jag har varit pÄ Hultan 13 Är men nu Äker jag heldre pÄ Metaltown.

Postat

Japp, eller... 5 minuters promenad frÄn Sigtuna centrum... BrÀnnbo...

Kul. DĂ„ Ă€r det vĂ€l bara en 5-10 minuters bilvĂ€g frĂ„n mig dĂ„; MĂ€rsta. 🙂
Postat

Hultfredsfestivalen gör en Umemagnus. Inte fan bytte han namn till BrÀnnbomagnus nÀr han lÀmnade Ume. Hade han gjort det hade ingen fattat att det var Umemagnus. Det Àr vÀl samma med festivaler, hade de döpt den till Sigtunakommunfestivalen hade ganska fÄ brytt sig, men genom att behÄlla det gamla namnet sÄ fattar folk att det Àr samma gamla Hultfredsfestival, fast i Sigtuna kommun...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.