drsounds (oregistrerad) Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 Skickade några av mina låtar till SRs P3 star. När jag kollade idag hade de fyra första inskickades nekats allhopa. http://p3star.sverigesradio.se/submission/864138 De skriver på sin hemsida att de gör en kvalitetsbedömning av musikalisk kvalitet, vad tror du är orsaken att den här typen av musik inte går hem?
joachime Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 Jag tror inte problemet är om musiken går hem eller inte. P3 är en kanal för popmusik, vanligen 3-4 minuter långa låtar med sång som är uppbyggda av vers, refräng och eventuellt stick. Vänd dig istället till en kanal som du vet spelar liknande låtar. 1
Erik dP Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 ...Den är 8 min och 54 sekunder lång, och instrumental (?). Dom kanske har ett regelverk mot musik som dom inte tycker passar deras målgrupp. 1
Erik dP Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 ...Jag testar att ladda upp en låt själv så får vi se om dom även ratar mig. Håll utkik :-) Moments on the run (jag lade in mellanslag här i adressen för att inte spamma tråden). h t t p : / / w w w . youtube.com/watch?v=QsXRedPpUjI
Die Hard (oregistrerad) Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 ...Den är 8 min och 54 sekunder lång, och instrumental (?). Dom kanske har ett regelverk mot musik som dom inte tycker passar deras målgrupp. De spelar inget som är längre än högst 5 minuter att döma av att lyssna på kanalen. Instrumentalt är nog dökört också där.
Erik dP Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 (redigerat) Man får tydligen bara tävla med en låt åt gången. "Du får skicka in hur många låtar du vill, förutsatt att alla uppfyller användarvillkoren (se nedan) dock kan man bara tävla med en låt åt gången. Om man skickat in mer än en låt så är det P3 Stars redaktion som väljer vilka låtar som addas och i vilken ordning utifrån den ovan nämnda musikaliska bedömningen." ...Sedan verkar dom föredra denna musik: "Musiken i P3 ska spegla nuet, så när du lyssnar på oss hör du i första hand den nya populärmusiken inom genrer som pop, rock, soul, hiphop och modern dansmusik." Redigerat 19 mars 2013 av Erik dP
drloop (oregistrerad) Postat 19 mars 2013 Postat 19 mars 2013 Min låt är inte ens tittad på... mao inte ens ratad.... 🙁
nikko Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Den är 9 minuter lång, där har du svaret på din fråga..
drloop (oregistrerad) Postat 28 mars 2013 Postat 28 mars 2013 Min låt är inte ens tittad på... mao inte ens ratad.... 🙁 Huppla min låt blev utvald som bubblare i p3star i helgen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.