Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har en midikeyboard som jag tidigare kopplat till en stationär mac, vilket gick bra, men när jag försöker koppla den till min macbook funkar det inte. Jag har köpt ett extra sladd till ett eluttag, med tanken att macbooken kanske inte ger keyoboarden tillräckligt med ström, men det hjälpte inte. Är det någon som vet varför den inte spelar. När jag går in midiinställningar ser det ut som på skärmdumpen jag lagt till. Om jag trycker på testkör så funkar den inte!

Tack på förhand!

MVH Karin

Annons
Postat

Reagerar den inte på något du gör eller? Har du ställt in den i de program du använder?

Som någon skrev, kolla om du behöver installera den...drivrutiner eller nåt...

Postat

Nu har jag laddat ner mbox 2 mini driver (flytttade bort den från hårddisken förut tror jag pga att jag hade pro tools på datorn och skulle installera logic, vilket inte gick om den va kvar).. Men hur får man den att dyka upp i midi studios-fönstret så jag kan koppla ihop den med UMX-61? För de ska kopplas ihop eller? Varför har jag nån "midi timepiece AV" att koppla ihop min keyboard i mitt midi studio-fönster - som i den här guiden - http://www.homerecordinghub.com/mac-midi.html

tack för hjälpen!

Postat

Kan tyvärr inte Pro Tools så bra men det borde väl stå nåt i hjälpavsnitten...?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.